Testosteron Hormonu Artırma Yöntemleri
15 Mayıs 2024 Çarşamba

Testosteron Hormonu Artırma Yöntemleri

Testosteron hormonu artırma, Testosteron erkeklik hormonu olarak bilinmektedir. Androjen sınıfına ait olan testosteron bir grup erkeklik hormonu arasında yer almaktadır. Testosteron hormonlarına steroid hormonları da denmektedir. Testosteron hormonu kadın vücudunda da salgılanmaktadır fakat kadın vücudunda erkeklere oranla çok daha az üretilmektedir. Testosteron üretimi beyindeki hipotalamus ve hipofiz bezi sayesinde kontrol edilmektedir. Testosteron kişinin vücudunda cinsel isteği, kemik ve kas yapımını, yağ dağılımını, enerji seviyesini ve alyuvar üretimini düzenlemektedir. Ayrıca kişi vücudunda erkeksi karakteristiklerin gelişmesini sağlamaktadır. Genellikle erkeklerde vücut geliştirmek için yapılan sporlar sonucunda kas dokusunun onarılmasında ve yağların yakılmasında önemli rol oynar. Erkeklerde testosteron eksikliği birçok sorunu beraberinde getirmektedir. Bunun için testosteron eksikliği oluşmaya başladığında sorunu çözmek için testosteron hormonu arttırmaya çalışılmalıdır. Testosteron hormonu arttırma zor olmayan ve özen gerektiren bir durumdur. Beslenmeye dikkat etmek testosteron hormonu arttırılmasında büyük rol oynamaktadır.


Testosteron hormonu arttırma

  • Sağlıklı yağları daha çok tüketmelisiniz: Yemeklerde veya beslenirken yağ oranını düşük tutmak testosteron üretiminin azalmamasını sağlayacaktır. Kişide günlük alınan besin kalorilerinin %40 oranı zeytinyağı, Hindistan cevizi yağı, tereyağı, kırmızı et yağı ve kuru yemişlerden gelen yağ oranları gibi sağlıklı yağlardan oluşmalıdır.
  • Karbonhidrat tüketimini ihtiyacınız olanın fazlasında almamalısınız ve şekerden tamamen uzak durmalısınız: Yapılan araştırmalar kişide bulunan yüksek kan şekerinin %25 seviyesinde azaldığını göstermektedir. Karbonhidratlı gıdalar ve şeker kişide kan şekerinin yükselmesine neden olduğu için testosteron hormonunun azalmasına neden olmaktadır. Bu sebeple bu besinlerden uzak durarak vücutta testosteron artımı sağlayabilirsiniz.
  • Uyku düzenine dikkat etmeniz gerekmektedir: Testosteron ve uyku birbiriyle alakalı terimlerdir. Düzenli uyku sağlık için son derece önemlidir ve vücutta testosteron hormonunun artmasonda son derece etkili bir rol oynamaktadır.
  • Sporda özellikle çoklu vücut hareketlerini tercih etmeye çalışın: Kişide ağırlık çalışmak testosteron hormonunun artımında etkilidir. Erkeklerde ağırlık çalışmak ve çoklu vücut hareketlerini uygulamak testosteron seviyesini arttırmaktadır. Dikkat edilmesi gereken yapılan hareketlerin vücutta birden fazla kas ve eklemi çalıştırmaya yönelik olmasını sağlamanız gerekmektedir.
  • Fazla kilolarınızdan kurtulmaya ve kilo vermeye çalışın: Yapılan araştırmalar kişide bulunan fazla kilonun vücutta testosteron azalmasına neden olduğunu ortaya koymuştur. Kilo vermek vücutta oluşabilecek birçok hastalığa karşıda korunmanıza fayda sağlayacaktır.
  • Testosteron artıran vitamin ve mineralleri daha fazla tüketmeye çalışmalısınız: Bazı vitamin ve minerallerin vücuttaki testosteron üretiminde önemli rol oynamaktadır. Bu vitamin ve mineraller vücutta testosteron artımını doğrudan sağlamaktadır. Vücuda bol bol D vitamini, çinko ve magnezyum alımı yapmalısınız. Böylece testosteron artımını doğal ve basit bir yöntemle sağlamış olursunuz.
  • Hayatınızdaki stresleri azaltmaya çalışın: Kişide bulunan stres kortizol hormonunun artmasına neden olmaktadır. Kortizol hormonu vücuttaki testosteron hormonun etkilerine engel olmaktadır.
  • Alkolden özellikle biradan ve sigaradan uzak durmalısınız: Alkol alınan vücutta karaciğerde bir maddde üretilmektedir ve bu madde kişide testosteron üretimini azaltmaktadır. Alkol estrojen etkisi olan maddeler içeriği ile doludur. Sürekli alkol ve bira kullanan erkeklerde karın şişmektedir. Bunun nedeni vücuda fazla miktarda estrojen alımıdır. Alkol, bira ve sigaradan mutlaka uzak durmalısınız.
  • Vücut geliştirme sporuna başlamadan önce BCAA kullanmalısınız: Testosteron artışını sağlayan BCAA spor sonrasında toparlanma ve kas yapımını hızlandırmaktadır. Yapılan araştırmalara göre vücut geliştirme çalışmalarına başlamadan önce BCAA kullanımı vücutta %50 testosteron artımını sağlamaktadır.
  • Testosteron artırıcı supplementler kullanmalısınız: Bilinmesi gereken supplementler ilaç değil besin desteğidir. Testosteron artırıcı bir ilaç olarak algılanmamalıdır. İlaç ve supplementler arasında fark vardır. Testosteron artırıcı suplementler daha çok çinko ve magnezyum içermektedir. Supplementler doğal yollarla kişide testosteron artışına fayda sağlamaktadır.

Testosteron Hormonu Artırma Yorumları

İlk yorumu siz yapmak istermisiniz?

Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Testosteron Hormonunun Etkileri

Testosteron Hormonunun Etkileri

Haber Bülteni

Popüler İçerik

Testosteron Artıran Bitkiler Nelerdir?

Testosteron Artıran Bitkiler Nelerdir?

Testosteron Ne İşe Yarar?

Testosteron Ne İşe Yarar?

Testosteron Tablet Kullanımı ve Yan Etkileri

Testosteron Tablet Kullanımı ve Yan Etkileri

Testosteron Sakal Problemi ve Tedavisi

Testosteron Sakal Problemi ve Tedavisi

Testosteron Yükselten Bitkiler Nelerdir?

Testosteron Yükselten Bitkiler Nelerdir?

Güncel

Testosteron Fazlalığı Nedir?

Testosteron Fazlalığı Nedir?

Güncel

Testosteron Nedir?

Testosteron Nedir?

Güncel

Testosteron Replasman Tedavisi

Testosteron Replasman Tedavisi